• Verktyget
      Lär dig mer om vårt verktyg

    • Dashboards
      Bläddra bland våra exempel på dashboards
      EkonomiHållbarhetTeknisk förvaltningUthyrning
    • Mätvärden och nyckeltal
      Bläddra bland våra automatiska bearbetningar

Boka demoLogga in

Datakvalitet: Kategorisering av arbetsordrar

Visa i fullskärm
Skapad 2024-09-03 Uppdaterad 2024-09-03
Dashboard image

Dashboarden är avsedd för dig som vill förbättra datakvaliteten genom att minska andelen arbetsordrar som felaktigt kategoriseras som "övrigt" och öka träffsäkerheten i rapporteringen.

Vem tittar på den?

Chef inom teknisk förvaltnings, förvaltningschef

Hur ofta?

Veckovis

Varför ska du använda dashboarden?

Datakvalitet: Kategorisering av arbetsordrar hjälper dig att följa hur många arbetsordrar som kategoriseras som "övrigt" över tid och i förhållande till det totala antalet inrapporterade arbetsordrar. Genom att analysera data per område och djupdyka i enskilda arbetsordrar kan du identifiera mönster och orsaker till varför vissa arbetsordrar hamnar i den här kategorin. Detta ger dig möjlighet att förbättra datakvaliteten och öka bolagets förmåga att analysera verksamheten genom bättre kategorisering och rapportering.

Tips!

Om ni ska börja arbeta med att öka kategoriseringen av arbetsordrar, se till att hela teamet förstår varför detta är viktigt. Använd dashboards som visar hur dålig kategorisering påverkar analysförmågan och gör dessa tillgängliga för teamet. Arbeta tillsammans månadsvis, sätt upp mål för fördelningen och se till att befintliga kategorier verkligen skapar värde.

Exempel på system

Integration logotype

Momentum Fastighet

Officiell samarbetspartner
Officiell samarbetspartner
Teknisk förvaltning
Förvaltningsbolag
Bostadsbolag
Kommersiellt bolag
  • Skapad av Homepal

    2024-09-03

  • Den här dashboarden är skapad och anpassad av oss på Homepal med vår påhittade demodata. Konceptet och idén kommer från en av våra kunder.

    Räkna ut ditt prisKontakta mig

    Fler dashboards inom Teknisk förvaltning

    Bläddra bland alla
    Dashboard Image
    Teknisk förvaltning

    Arbetsorderhantering: Interna vs. Externa Utförare

    Dashboarden är avsedd för dig som vill följa upp och analysera hur många arbetsordrar som avslutas av interna jämfört med externa resurser för att öka den interna hanteringen och minska kostnaderna.

    Homepal

    Business Intelligence, men specialbyggt för fastighetsbolag

    Homepal är ett verktyg för uppföljning och rapportering som är specialbyggt för medarbetare på fastighetsbolag. Vi vet vad du behöver följa upp, rapportera vidare, vad din VD och styrelse vill se och hur de nyckeltalen ska beräknas – och vet du, det är precis det vi har byggt.

    Sortiment av nyckeltal och mätvärden

    Aktivera färdiga mätvärden och nyckeltal med ett enkelt klick från vårt sortiment.

    Enhetlig datastruktur

    Din data kopplas till en branschspecifik och beprövad datamodell för en enhetlig analysmiljö.

    Oändlig skalbarhet

    Bjud in så många användare som behövs från er organisation utan begränsningar.

    Psst... Vad väntar du på?
    Boka demo