Datakvalitet: Utrensning av gamla arbetsordrar
Dashboarden är avsedd för dig som vill förbättra datakvaliteten genom att regelbundet granska och hantera gamla öppna arbetsordrar.
Vem tittar på den? | Chef inom teknisk förvaltnings, förvaltningschef |
---|---|
Hur ofta? | Månadsvis |
Varför ska du använda dashboarden?
Datakvalitet: Utrensning av gamla arbetsordrar hjälper användaren att identifiera arbetsordrar som har varit öppna under en lång tid och som eventuellt inte längre är relevanta. Detta är en central del av arbetet med att förbättra datakvaliteten. Genom att regelbundet använda denna dashboard kan man förebygga att arbetsordrar blir liggande och säkerställa att datan förblir korrekt och aktuell.
Tips!
Håll koll på arbetsordrar som har varit öppna längre än vad som är rimligt. Dessa kan indikera att något har missats eller att uppgiften inte längre är aktuell. Genom att rensa ut gamla arbetsordrar säkerställer ni att datan är tillförlitlig och relevant, vilket i sin tur förbättrar hanteringen och översikten av era arbetsprocesser.
Exempel på system
Skapad av Homepal
2024-09-03
Fler dashboards inom Teknisk förvaltning
Homepal
Business Intelligence, men specialbyggt för fastighetsbolag
Homepal är ett verktyg för uppföljning och rapportering som är specialbyggt för medarbetare på fastighetsbolag. Vi vet vad du behöver följa upp, rapportera vidare, vad din VD och styrelse vill se och hur de nyckeltalen ska beräknas – och vet du, det är precis det vi har byggt.
Sortiment av nyckeltal och mätvärden
Aktivera färdiga mätvärden och nyckeltal med ett enkelt klick från vårt sortiment.
Enhetlig datastruktur
Din data kopplas till en branschspecifik och beprövad datamodell för en enhetlig analysmiljö.
Oändlig skalbarhet
Bjud in så många användare som behövs från er organisation utan begränsningar.