Arbetsorderhantering: Interna vs. Externa Utförare
Dashboarden är avsedd för dig som vill följa upp och analysera hur många arbetsordrar som avslutas av interna jämfört med externa resurser för att öka den interna hanteringen och minska kostnaderna.
Vem tittar på den? | Chef inom teknisk förvaltnings, förvaltningschef |
---|---|
Hur ofta? | Veckovis |
Varför ska du använda dashboarden?
Arbetsorderhantering: Interna vs. Externa Utförare ger en översikt över hur många arbetsordrar som avslutas av interna jämfört med externa resurser. Användaren kan se andelen för olika områden och kategorier, vilket ger möjlighet att analysera fördelningen och identifiera potentiella kostnadsbesparingar genom att slutföra fler arbetsordrar internt. Genom att djupdyka i specifika ärenden kan användaren få insikter i hur arbetet kan omstruktureras för att öka den interna avslutsandelen och därmed sänka kostnaderna.
Tips!
Identifiera vilka arbetsordrar som ni anser borde hanteras internt. Följ upp dessa ärenden och analysera varför de ändå skickas till externa utförare. Det kan ge insikter i vilka justeringar som behövs för att öka den interna hanteringen och sänka kostnaderna.
Exempel på system
Vitec Hyra & Teknisk förvaltning
Branschens dashboards
Det flexibla sättet att presentera data för teamet eller företaget. Skapa själv eller kopiera en från branschens exempel.
Ett BI-verktyg specialbyggt för fastighetsbranschens behov
Automatisera din uppföljning och rapportering med färdiga nyckeltal och dashboards. Lägg tiden på analys och att agera istället för att klippa och klistra i Excel eller vänta på ett konsultärende.
Ta steget in i nästa generation
Inget gigantisk IT-projekt, inget systembyte, inga konsulter. Aktivera en tilläggslösning som redan finslipats i många år och med tusentals aktörer inom fastighetsbranschen.