Kundvårdsärenden avslutade i tid
Vad är det?
Kundvårdsärenden avslutade i tid mäter andelen av kundserviceärenden som har slutförts inom de avtalade tidsgränserna. I detta nyckeltal kan användaren välja olika tidsgränser beroende på ärendets prioritet. Det visar hur väl organisationen lyckas hantera och lösa kundvårdsärenden i tid enligt de specifika tidskraven som har ställts upp.
Hur räknas det ut?
(Antal ärenden avslutade i tid / Totalt antal ärenden) x 100 = Andel av kundvårdsärenden avslutade i tid (%)
* Inkluderar endast de kundvårdsärenden som har avslutats under angiven period.
Varför är det viktigt att följa?
Att följa andelen kundvårdsärenden avslutade i tid är avgörande för att utvärdera organisationens förmåga att uppfylla kundserviceåtaganden och möta kundernas förväntningar. Genom att anpassa tidsgränserna för olika typer av ärenden kan organisationen identifiera och prioritera de mest kritiska ärendena samt förbättra sin förmåga att leverera snabb och effektiv kundservice. Detta nyckeltal är också användbart för att övervaka och förbättra processer och rutiner för ärendehantering och för att säkerställa en hög nivå av kundnöjdhet.
Mätvärden och nyckeltal
Vi har standardiserat och automatiserat branschens vanligaste KPI:er. Aktivera med ett klick i vår katalog och börja analysera.
Ett BI-verktyg specialbyggt för fastighetsbranschens behov
Automatisera din uppföljning och rapportering med färdiga nyckeltal och dashboards. Lägg tiden på analys och att agera istället för att klippa och klistra i Excel eller vänta på ett konsultärende.
Ta steget in i nästa generation
Inget gigantisk IT-projekt, inget systembyte, inga konsulter. Aktivera en tilläggslösning som redan finslipats i många år och med tusentals aktörer inom fastighetsbranschen.