Kategorisering av arbetsordrar
Dashboarden är avsedd för dig som vill förbättra datakvaliteten genom att minska andelen arbetsordrar som felaktigt kategoriseras som "övrigt" och öka träffsäkerheten i rapporteringen.
Vem tittar på den? | Chef inom teknisk förvaltnings, förvaltningschef |
---|---|
Hur ofta? | Veckovis |
Varför ska du använda dashboarden?
Datakvalitet: Kategorisering av arbetsordrar hjälper dig att följa hur många arbetsordrar som kategoriseras som "övrigt" över tid och i förhållande till det totala antalet inrapporterade arbetsordrar. Genom att analysera data per område och djupdyka i enskilda arbetsordrar kan du identifiera mönster och orsaker till varför vissa arbetsordrar hamnar i den här kategorin. Detta ger dig möjlighet att förbättra datakvaliteten och öka bolagets förmåga att analysera verksamheten genom bättre kategorisering och rapportering.
Tips!
Om ni ska börja arbeta med att öka kategoriseringen av arbetsordrar, se till att hela teamet förstår varför detta är viktigt. Använd dashboards som visar hur dålig kategorisering påverkar analysförmågan och gör dessa tillgängliga för teamet. Arbeta tillsammans månadsvis, sätt upp mål för fördelningen och se till att befintliga kategorier verkligen skapar värde.
Exempel på system
Vitec Hyra & Teknisk förvaltning
Skapad av Homepal
2024-09-03
Branschens dashboards
Det flexibla sättet att presentera data för teamet eller företaget. Skapa själv eller kopiera en från branschens exempel.
Ett BI-verktyg specialbyggt för fastighetsbranschens behov
Automatisera din uppföljning och rapportering med färdiga nyckeltal och dashboards. Lägg tiden på analys och att agera istället för att klippa och klistra i Excel eller vänta på ett konsultärende.
Ta steget in i nästa generation
Inget gigantisk IT-projekt, inget systembyte, inga konsulter. Aktivera en tilläggslösning som redan finslipats i många år och med tusentals aktörer inom fastighetsbranschen.