Hanteringstider i förhållande till NKI
Dashboarden är avsedd för dig som vill förbättra hanteringstiderna för felanmälningar och förstå hur dessa påverkar kundernas upplevelse av servicen.
Vem tittar på den? | Tekniker, Fastighetschef |
---|---|
Hur ofta? | Veckovis |
Varför ska du använda dashboarden?
Hanteringstider i förhållande till NKI mäter hanteringstiderna för felanmälningar och bryter ner dem på olika områden, både som nuläge och över tid. Dashboarden sätter hanteringstiderna i relation till den upplevda servicenivån hos hyresgästerna, vilket ger användaren möjlighet att identifiera hur snabbt ärenden hanteras och hur detta påverkar kundnöjdheten (NKI). Genom att följa och analysera trender kan man snabbt agera för att förbättra servicen och öka nöjdheten hos hyresgästerna.
Tips!
NKI är ett laggande KPI som påverkas av andra mätetal! Genom att identifiera och arbeta med icke-laggande nyckeltal som påverkar NKI kan ni förbättra kundnöjdheten i den dagliga förvaltningen.
Exempel på system
Skapad av Homepal
2024-08-28
Fler dashboards inom Teknisk förvaltning
Homepal
Business Intelligence, men specialbyggt för fastighetsbolag
Homepal är ett verktyg för uppföljning och rapportering som är specialbyggt för medarbetare på fastighetsbolag. Vi vet vad du behöver följa upp, rapportera vidare, vad din VD och styrelse vill se och hur de nyckeltalen ska beräknas – och vet du, det är precis det vi har byggt.
Sortiment av nyckeltal och mätvärden
Aktivera färdiga mätvärden och nyckeltal med ett enkelt klick från vårt sortiment.
Enhetlig datastruktur
Din data kopplas till en branschspecifik och beprövad datamodell för en enhetlig analysmiljö.
Oändlig skalbarhet
Bjud in så många användare som behövs från er organisation utan begränsningar.