Felanmälningar från nyinflyttade hyresgäster
Dashboarden är avsedd för dig som vill öka NKI genom att förbättra besiktningsprocessen utifrån felanmälningar som skickas in från nyinflyttade hyresgäster.
Vem tittar på den? | Förvaltare |
---|---|
Hur ofta? | Månadsvis |
Varför ska du använda dashboarden?
Genom denna dashboard får du möjlighet att observera trender och jämföra olika fastigheter genom att erhålla ett mått mellan antalet inflyttningar och inrapporterade felanmälningar. Denna insikt kan användas för att identifiera områden där besiktningsprocessen kan effektiviseras för att minska antalet efterföljande arbetsordrar och därigenom optimera resursanvändningen och reducera kostnaderna för fastighetsförvaltningen.
Genom att noggrant analysera data om vilka typer av arbetsordrar som rapporteras av nyinflyttade hyresgäster kan fastighetsbolag identifiera mönster och gemensamma problem som kan lösas genom förbättringar i besiktningsprocessen. Denna insikt kan leda till ökad kundnöjdhet, minskade kostnader och en mer effektiv fastighetsförvaltning över tid.
Tips!
Spana in bubbeldiagrammet! Fastigheter långt ner till höger är intressanta. Här har få flyttat in och många felanmälningar anmälts.
Exempel på system
Skapad av Homepal
2024-03-22
Branschens dashboards
Det flexibla sättet att presentera data för teamet eller företaget. Skapa själv eller kopiera en från branschens exempel.
Ett BI-verktyg specialbyggt för fastighetsbranschens behov
Automatisera din uppföljning och rapportering med färdiga nyckeltal och dashboards. Lägg tiden på analys och att agera istället för att klippa och klistra i Excel eller vänta på ett konsultärende.
Ta steget in i nästa generation
Inget gigantisk IT-projekt, inget systembyte, inga konsulter. Aktivera en tilläggslösning som redan finslipats i många år och med tusentals aktörer inom fastighetsbranschen.