Felanmälningar från nyinflyttade hyresgäster
Dashboarden är avsedd för dig som vill öka NKI genom att förbättra besiktningsprocessen utifrån felanmälningar som skickas in från nyinflyttade hyresgäster.
Vem tittar på den? | Förvaltare |
---|---|
Hur ofta? | Månadsvis |
Varför ska du använda dashboarden?
Genom denna dashboard får du möjlighet att observera trender och jämföra olika fastigheter genom att erhålla ett mått mellan antalet inflyttningar och inrapporterade felanmälningar. Denna insikt kan användas för att identifiera områden där besiktningsprocessen kan effektiviseras för att minska antalet efterföljande arbetsordrar och därigenom optimera resursanvändningen och reducera kostnaderna för fastighetsförvaltningen.
Genom att noggrant analysera data om vilka typer av arbetsordrar som rapporteras av nyinflyttade hyresgäster kan fastighetsbolag identifiera mönster och gemensamma problem som kan lösas genom förbättringar i besiktningsprocessen. Denna insikt kan leda till ökad kundnöjdhet, minskade kostnader och en mer effektiv fastighetsförvaltning över tid.
Tips!
Spana in bubbeldiagrammet! Fastigheter långt ner till höger är intressanta. Här har få flyttat in och många felanmälningar anmälts.
Exempel på system
Skapad av Homepal
2024-03-22
Fler dashboards inom Teknisk förvaltning
Homepal
Business Intelligence, men specialbyggt för fastighetsbolag
Homepal är ett verktyg för uppföljning och rapportering som är specialbyggt för medarbetare på fastighetsbolag. Vi vet vad du behöver följa upp, rapportera vidare, vad din VD och styrelse vill se och hur de nyckeltalen ska beräknas – och vet du, det är precis det vi har byggt.
Sortiment av nyckeltal och mätvärden
Aktivera färdiga mätvärden och nyckeltal med ett enkelt klick från vårt sortiment.
Enhetlig datastruktur
Din data kopplas till en branschspecifik och beprövad datamodell för en enhetlig analysmiljö.
Oändlig skalbarhet
Bjud in så många användare som behövs från er organisation utan begränsningar.