Momentum i ärendehanteringen
Dashboarden är avsedd för dig som vill följa hur arbetsbelastningen utvecklas över tid och kunna agera snabbt för att undvika att öppna ärenden blir övermäktiga i specifika områden eller för specifika utförare.
Vem tittar på den? | Förvaltningschef, Områdeschef, Fastighetschef, Teknisk chef |
---|---|
Hur ofta? | Dagligen |
Varför ska du använda dashboarden?
Momentum i ärendehanteringen ger en tydlig översikt över hur ärendebelastningen förändras över tid. Momentum beräknas genom att ta skillnaden mellan registrerade och avslutade ärenden för en specifik period. Ett positivt momentum innebär att fler ärenden registreras än avslutas, vilket kan tyda på ökad belastning. Genom att följa momentum per område eller utförare kan ni tidigt upptäcka områden eller individer som kan behöva extra stöd eller resurser för att hantera den ökade arbetsmängden.
Tips!
Håll koll på om momentum ökar i specifika områden eller för vissa utförare – detta är ett tecken på att det kan behövas extra resurser för att hantera arbetsbelastningen innan den blir överväldigande.
Exempel på system
Vitec Hyra & Teknisk förvaltning
Skapad av Homepal
2024-10-23
Branschens dashboards
Det flexibla sättet att presentera data för teamet eller företaget. Skapa själv eller kopiera en från branschens exempel.
Ett BI-verktyg specialbyggt för fastighetsbranschens behov
Automatisera din uppföljning och rapportering med färdiga nyckeltal och dashboards. Lägg tiden på analys och att agera istället för att klippa och klistra i Excel eller vänta på ett konsultärende.
Ta steget in i nästa generation
Inget gigantisk IT-projekt, inget systembyte, inga konsulter. Aktivera en tilläggslösning som redan finslipats i många år och med tusentals aktörer inom fastighetsbranschen.