Avslutade kundvårdsärenden
Vad är det?
Avslutade kundvårdsärenden representerar antalet kundserviceärenden som har genomgått en avslutande åtgärd, såsom löst problem, svarat på frågor eller tillhandahållit önskad support, under en specificerad tidsperiod. Detta nyckeltal mäter hur effektivt och snabbt organisationen hanterar och löser kundärenden.
Hur räknas det ut?
Totalt antal kundvårdsärenden som har avslutats under perioden = Antal avslutade kundvårdsärenden
* Inkluderar endast de kundvårdsärden som har avslutats under perioden. Nyckeltalet tar ingen hänsyn till när ärendet skapades.
Varför är det viktigt att följa?
Att följa antalet avslutade kundvårdsärenden är viktigt för att utvärdera organisationens kundserviceprestanda och effektivitet. Genom att spåra detta nyckeltal kan man bedöma hur väl organisationen möter kundernas behov och förväntningar samt identifiera områden där förbättringar kan göras i kundvårdshanteringen. Det är också ett mått på kundnöjdhet, eftersom en hög andel avslutade ärenden kan indikera att kunderna är nöjda med den tillhandahållna servicen och att deras problem och frågor löses effektivt och i tid.
Nyckeltalet bör användas i kombination med andra nyckeltal.
Mätvärden och nyckeltal
Vi har standardiserat och automatiserat branschens vanligaste KPI:er. Aktivera med ett klick i vår katalog och börja analysera.
Ett BI-verktyg specialbyggt för fastighetsbranschens behov
Automatisera din uppföljning och rapportering med färdiga nyckeltal och dashboards. Lägg tiden på analys och att agera istället för att klippa och klistra i Excel eller vänta på ett konsultärende.
Ta steget in i nästa generation
Inget gigantisk IT-projekt, inget systembyte, inga konsulter. Aktivera en tilläggslösning som redan finslipats i många år och med tusentals aktörer inom fastighetsbranschen.