• Produktresurser
    • Dashboards
    • Mätvärden och nyckeltal
    • Anslutningar

Boka demoLogga in

Dagar till avslutat ärende (från registrerad)

Visar genomsnittligt antal dagar det tar för ett registrerat ärende att avslutas under specificerad period.

Vad är det?

Nyckeltalet visar antalet dagar som förflutit från det att ett ärende registrerades tills dess att det avslutades. Det ger insikter om den genomsnittliga tiden det tar att slutföra ärenden från det att de initieras eller behoven identifieras till dess att de avslutas.

Detta nyckeltal kan användas för att bedöma effektiviteten i hanteringen av ärenden och underhållsåtgärder. Ett kort genomsnittligt antal dagar kan indikera snabb och effektiv service, medan ett längre genomsnittligt antal dagar kan tyda på att ärenden tar längre tid än önskat att slutföras.

Det kan vara användbart för att identifiera områden där arbetsflödet kan förbättras, resurser kan omfördelas eller processer kan optimeras för att minska tiden för ärenden och förbättra servicenivån för fastigheterna.

Hur räknas det ut?

Antal dagar från registrerat till avslutat ärende summerat för alla ärenden / Antal ärenden = dagar/arbetsorder

* Inkluderar endast de ärenden där ärendet avslutades inom specificerad period.

Varför är det viktigt att följa?

Man bör följa nyckeltalet av följande skäl:

  1. Effektivitet: Det ger en indikation på hur effektivt och snabbt ärenden hanteras inom fastighetsförvaltningen. Ett kort genomsnittligt antal dagar indikerar att kundevårdsärenden slutförs snabbt och effektivt.

  2. Kundnöjdhet: En snabb avslutning av ärenden bidrar till högre kundnöjdhet eftersom kunder och hyresgäster får snabbare lösningar på sina problem och behov.

  3. Tidsstyrning: Det hjälper till med tidsstyrning och planering av service och eventuell underhåll. Genom att följa hur lång tid det tar att slutföra ärenden kan man bättre planera och schemalägga resurser och arbetskraft.

  4. Kostnadskontroll: En snabb avslutning av ärenden kan också minska kostnaderna genom att undvika onödiga förseningar och resursutnyttjande.

  5. Processförbättring: Om det tar lång tid att avsluta ärenden kan det indikera ineffektiva arbetsflöden eller brister i resursallokeringen. Detta kan vara en signal för att förbättra arbetsprocesserna inom kundtjänst och förvaltning.

Sammanfattningsvis ger nyckeltalet insikter om arbetsflödets effektivitet och tidsstyrning inom kundtjänst och förvaltning. Det hjälper till att säkerställa snabb och kvalitativ service för fastigheterna samtidigt som det ger möjlighet att identifiera och åtgärda eventuella utmaningar i arbetsprocessen för att förbättra effektiviteten och kundnöjdheten.

Teknisk förvaltning
Ärende
  • Skapad av Homepal

    2024-05-31

  • Det här nyckeltalet är skapat och anpassat av oss på Homepal med vår påhittade demodata. Konceptet och idén kommer från en av våra kunder.

    Räkna ut ditt prisKontakta mig

    Mätvärden och nyckeltal

    Vi har standardiserat och automatiserat branschens vanligaste KPI:er. Aktivera med ett klick i vår katalog och börja analysera.

    Bläddra bland alla
    . . .

    Ett BI-verktyg specialbyggt för fastighetsbranschens behov

    Automatisera din uppföljning och rapportering med färdiga nyckeltal och dashboards. Lägg tiden på analys och att agera istället för att klippa och klistra i Excel eller vänta på en konsultärende.

    Utforska verktyget
    *i vår portal, i er portal, i Microsoft Teams, i Sharepoint, på TV-skärm...
    Product overview

    Ta steget in i nästa generation

    Inget gigantisk IT-projekt, inget systembyte, inga konsulter. Aktivera en tilläggslösning som redan finslipats i många år och med tusentals aktörer inom fastighetsbranschen.

    Räkna ut prisEller prata med sälj