• Verktyget
      Lär dig mer om vårt verktyg

    • Dashboards
      Bläddra bland våra exempel på dashboards
      EkonomiHållbarhetTeknisk förvaltningUthyrning
    • Mätvärden och nyckeltal
      Bläddra bland våra automatiska bearbetningar

Boka demoLogga in
Teknisk förvaltning

Inrapporterade ärenden

Visar antal inrapporterade ärenden under en specificerad period.

Vad är det?

Nyckeltalet visar det totala antalet ärenden som rapporterats in under en given tidsperiod.

Hur räknas det ut?

Summerat antal ärenden

* Inkluderar endast de ärenden som har ett registrerat datum inom specificerad tidsperiod.

Varför är det viktigt att följa?

Att följa nyckeltalet är viktigt inom kundservice och underhållsverksamhet av flera skäl:

  1. Kundnöjdhet: Det ger en indikation på hur ofta hyresgäster och brukare av fastigheten upplever problem eller reparationer som behöver åtgärdas. Genom att vara uppmärksam kan man öka kundnöjdheten genom snabbare respons, bättre service eller förebyggande underhåll.

  2. Förebyggande underhåll: Genom att följa inrapporterade ärenden kan fastighetsförvaltningen identifiera mönster av återkommande problem. Detta kan hjälpa till att fokusera på förebyggande underhåll för att minska antalet reparationer och störningar.

  3. Resursallokering: Det ger insikter om hur man ska fördela personal och resurser inom både kundtjänst och underhållsverksamhet. Om vissa fastigheter eller områden har en hög frekvens av inrapporterade ärenden kan de kräva mer uppmärksamhet och resurser.

  4. Planering: Det ger underlag för att planera och budgetera för underhållsåtgärder och reparationer. Genom att förutse behoven baserat på historiska inrapporterade ärenden kan man effektivt planera och prioritera resurser.

Sammanfattningsvis ger nyckeltalet värdefull information för att säkerställa effektiv och kostnadseffektiv kundtjänst och underhållsverksamhet samt för att upprätthålla kundnöjdhet och fastigheters värde.

Fler mätvärden och nyckeltal inom Teknisk förvaltning

Bläddra bland alla
Teknisk förvaltning

Anmärkningar per avslutad besiktning

Visar genomsnittligt antal anmärkningar per avslutad besiktning under en given period.

Homepal

Business Intelligence, men specialbyggt för fastighetsbolag

Homepal är ett verktyg för uppföljning och rapportering som är specialbyggt för medarbetare på fastighetsbolag. Vi vet vad du behöver följa upp, rapportera vidare, vad din VD och styrelse vill se och hur de nyckeltalen ska beräknas – och vet du, det är precis det vi har byggt.

Sortiment av nyckeltal och mätvärden

Aktivera färdiga mätvärden och nyckeltal med ett enkelt klick från vårt sortiment.

Enhetlig datastruktur

Din data kopplas till en branschspecifik och beprövad datamodell för en enhetlig analysmiljö.

Oändlig skalbarhet

Bjud in så många användare som behövs från er organisation utan begränsningar.

Psst... Vad väntar du på?
Boka demo