Inrapporterade ärenden per dag
Vad är det?
Inrapporterade ärenden per dag representerar det dagliga genomsnittet av antalet ärenden som har rapporterats in under en specificerad tidsperiod.
Hur räknas det ut?
Antal rapporterade ärenden under perioden / Antal dagar i perioden = Antal inrapporterade ärenden per dag
* Inkluderar endast de ärenden där ärendet registrerades inom specificerad period.
Varför är det viktigt att följa?
Att följa antalet inrapporterade ärenden per dag är viktigt för att förstå och hantera kundservicevolymen på ett effektivt sätt. Genom att övervaka detta nyckeltal kan organisationer identifiera trender och mönster i kundärenden över tiden och resurser kan anpassas efter behov för att möta kundernas krav och förväntningar. Det kan också hjälpa till att förutsäga och förbereda för perioder med hög kundserviceaktivitet och se till att organisationen är redo att hantera kundärenden effektivt och i tid.
Mätvärden och nyckeltal
Vi har standardiserat och automatiserat branschens vanligaste KPI:er. Aktivera med ett klick i vår katalog och börja analysera.
Ett BI-verktyg specialbyggt för fastighetsbranschens behov
Automatisera din uppföljning och rapportering med färdiga nyckeltal och dashboards. Lägg tiden på analys och att agera istället för att klippa och klistra i Excel eller vänta på ett konsultärende.
Ta steget in i nästa generation
Inget gigantisk IT-projekt, inget systembyte, inga konsulter. Aktivera en tilläggslösning som redan finslipats i många år och med tusentals aktörer inom fastighetsbranschen.