Nettoavslutade ärenden
Vad är det?
Nettoavslutade ärenden representerar differensen mellan det totala antalet inrapporterade ärenden och det totala antalet avslutade ärenden under en specificerad tidsperiod. Detta nyckeltal mäter hur många nya ärenden som har inkommit och hur många av dessa som har avslutats under perioden.
Hur räknas det ut?
Antal inrapporterade ärenden - Antal avslutade ärenden = Nettoavslutade arbetsordrar
* Inkluderar endast de ärenden där avslutat datum eller rapporterat datum faller inom specificerad tidsperiod.
Varför är det viktigt att följa?
Nettoavslutade ärenden är en viktig indikator på kundserviceprestanda och effektivitet. Genom att följa detta nyckeltal kan organisationer utvärdera sin förmåga att hantera ärenden i tid och på ett tillfredsställande sätt. En positiv nettoökning kan indikera att ärendeprocessen behöver förbättras för att minska antalet öppna ärenden, medan en negativ nettoökning kan indikera att kundserviceåtgärderna är effektiva och resulterar i snabb ärendehantering. Det är viktigt för att säkerställa kundnöjdhet och lojalitet samt för att identifiera områden där förbättringar kan göras i ärendeprocessen.
Mätvärden och nyckeltal
Vi har standardiserat och automatiserat branschens vanligaste KPI:er. Aktivera med ett klick i vår katalog och börja analysera.
Ett BI-verktyg specialbyggt för fastighetsbranschens behov
Automatisera din uppföljning och rapportering med färdiga nyckeltal och dashboards. Lägg tiden på analys och att agera istället för att klippa och klistra i Excel eller vänta på ett konsultärende.
Ta steget in i nästa generation
Inget gigantisk IT-projekt, inget systembyte, inga konsulter. Aktivera en tilläggslösning som redan finslipats i många år och med tusentals aktörer inom fastighetsbranschen.