Nettoavslutade kundvårdsärenden
Vad är det?
Nettoavslutade kundvårdsärenden representerar differensen mellan det totala antalet inrapporterade kundvårdsärenden och det totala antalet avslutade kundvårdsärenden under en specificerad tidsperiod. Detta nyckeltal mäter hur många nya kundvårdsärenden som har inkommit och hur många av dessa som har avslutats under perioden.
Hur räknas det ut?
Antal inrapporterade kundvårdsärenden - Antal avslutade kundvårdsärenden = Nettoavslutade arbetsordrar
* Inkluderar endast de kundvårdsärenden där avslutat datum eller rapporterat datum faller inom specificerad tidsperiod.
Varför är det viktigt att följa?
Nettoavslutade kundvårdsärenden är en viktig indikator på kundserviceprestanda och effektivitet. Genom att följa detta nyckeltal kan organisationer utvärdera sin förmåga att hantera kundvårdsärenden i tid och på ett tillfredsställande sätt. En positiv nettoökning kan indikera att kundvårdsprocessen behöver förbättras för att minska antalet öppna ärenden, medan en negativ nettoökning kan indikera att kundserviceåtgärderna är effektiva och resulterar i snabb ärendehantering. Det är viktigt för att säkerställa kundnöjdhet och lojalitet samt för att identifiera områden där förbättringar kan göras i kundvårdsprocessen.
Mätvärden och nyckeltal
Vi har standardiserat och automatiserat branschens vanligaste KPI:er. Aktivera med ett klick i vår katalog och börja analysera.
Ett BI-verktyg specialbyggt för fastighetsbranschens behov
Automatisera din uppföljning och rapportering med färdiga nyckeltal och dashboards. Lägg tiden på analys och att agera istället för att klippa och klistra i Excel eller vänta på ett konsultärende.
Ta steget in i nästa generation
Inget gigantisk IT-projekt, inget systembyte, inga konsulter. Aktivera en tilläggslösning som redan finslipats i många år och med tusentals aktörer inom fastighetsbranschen.