• Produktresurser
    • Dashboards
    • Mätvärden och nyckeltal
    • Anslutningar

Boka demoLogga in

Nettoavslutade kundvårdsärenden

Visar skillnaden mellan antalet inrapporterade och avslutade kundvårdsärenden under en given period.

Vad är det?

Nettoavslutade kundvårdsärenden representerar differensen mellan det totala antalet inrapporterade kundvårdsärenden och det totala antalet avslutade kundvårdsärenden under en specificerad tidsperiod. Detta nyckeltal mäter hur många nya kundvårdsärenden som har inkommit och hur många av dessa som har avslutats under perioden.

Hur räknas det ut?

Antal inrapporterade kundvårdsärenden - Antal avslutade kundvårdsärenden = Nettoavslutade arbetsordrar

* Inkluderar endast de kundvårdsärenden där avslutat datum eller rapporterat datum faller inom specificerad tidsperiod.

Varför är det viktigt att följa?

Nettoavslutade kundvårdsärenden är en viktig indikator på kundserviceprestanda och effektivitet. Genom att följa detta nyckeltal kan organisationer utvärdera sin förmåga att hantera kundvårdsärenden i tid och på ett tillfredsställande sätt. En positiv nettoökning kan indikera att kundvårdsprocessen behöver förbättras för att minska antalet öppna ärenden, medan en negativ nettoökning kan indikera att kundserviceåtgärderna är effektiva och resulterar i snabb ärendehantering. Det är viktigt för att säkerställa kundnöjdhet och lojalitet samt för att identifiera områden där förbättringar kan göras i kundvårdsprocessen.

Teknisk förvaltning
Kundvårdsärenden
  • Skapad av Homepal

    2024-03-07

  • Det här nyckeltalet är skapat och anpassat av oss på Homepal med vår påhittade demodata. Konceptet och idén kommer från en av våra kunder.

    Räkna ut ditt prisKontakta mig

    Mätvärden och nyckeltal

    Vi har standardiserat och automatiserat branschens vanligaste KPI:er. Aktivera med ett klick i vår katalog och börja analysera.

    Bläddra bland alla
    . . .

    Ett BI-verktyg specialbyggt för fastighetsbranschens behov

    Automatisera din uppföljning och rapportering med färdiga nyckeltal och dashboards. Lägg tiden på analys och att agera istället för att klippa och klistra i Excel eller vänta på ett konsultärende.

    Utforska verktygetProduct overview

    Ta steget in i nästa generation

    Inget gigantisk IT-projekt, inget systembyte, inga konsulter. Aktivera en tilläggslösning som redan finslipats i många år och med tusentals aktörer inom fastighetsbranschen.

    Räkna ut prisEller prata med sälj
    Branschledande
    Fastighet
    Pioneering Proptech and Sustainable Innovation in Sweden 2024
    Integration logotype
    Integration logotype
    Integration logotype