Aktiva annonser
Vad är det?
Aktiva annonser visar hur många objekt som just nu är synliga och tillgängliga för uthyrning på marknaden. Mätetalet omfattar samtliga pågående annonser, oavsett om de avser bostäder, lokaler eller andra typer av hyresobjekt. När en annons stängs eller ett avtal tecknas upphör objektet att räknas som en aktiv annons.
Hur räknas det ut?
Antalet annonser som är publicerade och öppna för intresseanmälningar vid mättillfället
Varför är det viktigt att följa?
Mätetalet ger en aktuell bild av utbudet och hur stor del av portföljen som aktivt marknadsförs. Det är centralt för att analysera balansen mellan vakanta objekt och marknadsföringsaktiviteter. Ett högt antal aktiva annonser kan signalera antingen hög vakans eller offensiv uthyrningsstrategi, medan ett lågt antal kan tyda på hög beläggning eller bristande synlighet. Genom att följa utvecklingen av aktiva annonser kan fastighetsbolag förstå marknadsläget, planera resurser och optimera uthyrningsprocessen.
Skapad av Homepal
Mätetal
Vi har standardiserat och automatiserat branschens vanligaste mätetal. Aktivera med ett klick i vår katalog och börja analysera.
Ett BI-verktyg specialbyggt för fastighetsbranschens behov
Automatisera din uppföljning och rapportering med färdiga nyckeltal och dashboards. Lägg tiden på analys och att agera istället för att klippa och klistra i Excel eller vänta på ett konsultärende.

Ta steget in i
nästa generation
Inget gigantisk IT-projekt, inget systembyte, inga konsulter. Aktivera en tilläggslösning som redan finslipats i många år och med tusentals aktörer inom fastighetsbranschen.