• Produktresurser
    • Dashboards
    • Mätvärden och nyckeltal
    • Anslutningar

Boka demoLogga in
Resource Hero Image
Tillbaka
Blogginlägg
Insikter

Tre anledningar till att du ska automatisera din uppföljning och rapportering

Spoiler alert: Anledningarna är spara pengar, underlätta för personalen och öka kundnyttan.

1. Spara pengar

Manuell uppföljning och rapportering är svårt och sällan så heltäckande som den bör vara. Det är inte någons fel, det är bara en dålig process.

Genom att automatisera den här dåliga processen får du både överblick över beståndet (eller enbart dina fastigheter om du vill) och kan enkelt identifiera områden som behöver ett krafttag. Med ett enkelt, lättföreståeligt gränssnitt behöver du inte vara dataingenjör eller dataanalytiker för att förstå vad du tittar på. 

Identifiera fastigheter som går dåligt, där tryggheten sjunker eller där elkostnaderna sticker ut jämfört med likvärdiga fastigheter.

2. Underlätta för personalen

Genom att automatisera rapportering och uppföljning kan varje medarbetare fokusera på det de gör bäst - inte administration. Du sparar enorma mängder tid varje månad - och en hel del frustration.

En VD på ett bostadsbolag inom allmännyttan berättade för mig när han insåg att Excel-systemet var ohållbart: Han insåg att hans kundservicechef inte var bra på Excel. Kundservicechefen och ekonomichefen satt i en timme och vände och vred på siffrorna varje månad - och när de var klara tog ekonomichefen över och fortsatte processen med ytterligare arbete. Det var ingens fel, att vara en Excelgud ingår faktiskt inte i arbetsbeskrivningen för att kunna ta hand om hyresgäster på bästa sätt.

Låt personalen fokusera på kunderna istället för Excel.

3. Ökad Kundnytta 

Få insikt i din ärendehantering, NKI, upplevd trygghet, dina externa leverantörer, planerat underhåll, akuta åtgärder - och mycket mer. Utan hyresgäster finns inga fastighetsbolag - och kundnöjdheten är bland det viktigaste som finns. Allt handlar om att skapa en positiv upplevelse och en smidigare vardag för dina kunder.

I tider av höga räntor och energikostnader krävs strategiska beslut och noggrann prioritering av allt vi skulle vilja göra. Med automatiserad uppföljning blir det lättare att hitta insatserna som är viktigast att ta först - och ger mest bang for the buck 💥


Senaste

VideoThumbnail Image
Blogginlägg
Insikter

Så funkar Customer Success på Homepal

Vad innebär Customer Success på Homepal? Vilken målsättning har vi och hur jobbar vi för att nå den? Det kommer det här blogginlägget handla om!
Niklas Hellgren
Niklas Hellgren23 okt 2024

Ett BI-verktyg specialbyggt för fastighetsbranschens behov

Automatisera din uppföljning och rapportering med färdiga nyckeltal och dashboards. Lägg tiden på analys och att agera istället för att klippa och klistra i Excel eller vänta på ett konsultärende.

Utforska verktygetProduct overview

Ta steget in i nästa generation

Inget gigantisk IT-projekt, inget systembyte, inga konsulter. Aktivera en tilläggslösning som redan finslipats i många år och med tusentals aktörer inom fastighetsbranschen.

Räkna ut prisEller prata med sälj
Branschledande
Fastighet
Pioneering Proptech and Sustainable Innovation in Sweden 2024
Integration logotype
Integration logotype
Integration logotype