AktivBo och Homepal inleder partnerskap för att stärka fastighetsbolagens datadrivna arbete
AktivBo och Homepal inleder ett partnerskap för att göra det enklare för fastighetsbolag att arbeta datadrivet. Genom samarbetet kan kundnöjdhetsdata sättas i relation till fastighetsdata och andra viktiga KPI:er, vilket ger djupare insikter, mer träffsäkra prioriteringar och tydligare affärsnytta.
AktivBo Sverige och Homepal offentliggör idag ett nytt partnerskap som syftar till att ytterligare stärka
fastighetsbranchens möjligheter att fatta bättre och mer datadrivna beslut.
Homepal har skapat en unik business intelligence-plattform där fastighetsbolag kan automatisera uppföljning och rapportering utifrån olika nyckeltal och KPI:er. AktivBo erbjuder genom AktivBo Analytics™ en branschledande analysplattform för djupgående analyser av kundnöjdhet och tillhörande tjänster för att skapa åtgärder och driva
förbättringsarbete. Genom att erbjuda standardiserade integrationer mellan bolagens plattformar kan fastighetsbolag nu enklaresätta kundnöjdhetsdata i relation till andra nyckeltal och KPI:er i respektive plattform. På så sätt får bolagen en djupare förståelse för hur kundnöjdheten påverkar exempelvis vakansgrad, driftnetto och fastighetsvärde. Integrationen ger fastighetsbolag tillgång till en ännu större mängd data som kan visualiseras i plattformarna.
I AktivBo Analytics™ kan exempelvis data kring löpande underhåll, antal dagar som arbetsordrar varit öppna
samt avslutade ronderingar visualiseras. I Homepals plattform kan resultat av index från olika
kundundersökningar presenteras. Därmed får fastighetsbolag en värdefull översikt över viktiga nyckeltal för
att kunna prioritera och genomföra åtgärder som gör skillnad – både för hyresgäster och verksamhet.
”Vårt mål är alltid att hjälpa fastighetsbolag att omsätta kundernas röst till konkreta förbättringar. Genom
samarbetet med Homepal kan våra gemensamma kunder på ett smidigt sätt kombinera kundnöjdhetsdata
med andra nyckeltal och därigenom skapa ännu bättre åtgärder för att öka kundnöjdheten. Det skapar direkt
värde och bidrar till ökad kundnöjdhet och långsiktig lönsamhet”, säger Frida Kullh, vd för AktivBo
Sverige.
”Vi ser fram emot samarbetet med AktivBo. Genom att samla fler perspektiv i samma verktyg kan vi ge
fastighetsbolag ett ännu bättre beslutsstöd i vardagen. Kombinationen av AktivBos kundinsikter och
Homepals nyckeltal gör det enklare att ta rätt beslut i rätt tid”, säger Rasmus Persson, vd för Homepal.
För ytterligare information, kontakta:
Amanda Forssberg, CMO, Homepal
hej@homepal.se
Om AktivBo
AktivBo är ett kunskaps- och plattformsföretag som stödjer fastighets- och förvaltningsbolag i arbetet med
datadrivna förbättringar. Genom kundundersökningar och en kontinuerlig kunddialog skapas underlag för
analys och styrning av fastighetsbolagens verksamhet. Över 450 bostads- och fastighetsbolag i totalt 20
länder mäter och jämför sig kontinuerligt med stöd av AktivBo.
Om Homepal
Homepal är ett business intelligence-verktyg för fastighetsbolag som vill ge sina medarbetare förutsättningar
att fatta datadrivna beslut varje dag för att ta hand om sina fastigheter och hyresgäster. Med färdiga
nyckeltal, dashboards och insikter drar du nytta av det branschens bästa bolag redan kommit fram till.
Uppfinn inte hjulet – börja där andra redan landat.