• Produktresurser
    • Dashboards
    • Mätvärden och nyckeltal
    • Anslutningar

Boka demoLogga in
Resource Hero Image
Tillbaka
Blogginlägg
Insikter

Hur funkar processen i Homepal?

Nyfiken på processen? Här går vi igenom hur det brukar gå till när fastighetsbolag köper in Homepal.

Möten innan du bestämmer dig för att skaffa Homepal

  1. Vi tar ett första möte för att prata om dina behov, hur de matchar med Homepal, och så får du en rundvandring i produkten (demo). Målet är att förstå vilket behov av uppföljning, rapportering och analys som finns i din organisation. Det kommer ofta från medarbetare i förvaltningen, chefer inom förvaltningen eller IT-avdelningen. Du får också information om affärsmodell så att du kan skapa dig en uppfattning om hur mycket Homepal kostar för dig.

  2. Nästa steg är att vi på Homepal tar ett möte med den som kan fatta beslut om att eventuellt gå vidare med Homepal. Är det du? Toppen! Annars pratar vi ofta med den som är fastighets-/region- eller förvaltningschef. Det kan också vara en proptechsamordnare, digitaliseringschef eller IT-chef vi pratar med, det varierar beroende på din bolagsstruktur. Vi går igenom alla frågor och funderingar som kan tänkas finnas för att ni ska ha all information ni vill ha.

  3. Det sista mötet brukar vi kalla för “offertmöte”, eftersom det avslutas med att vi skickar över en offert. Under det här mötet går vi igenom affärsmodellen i detalj. 

Implementation: Nu sätter vi igång! 

  1. Vi börjar med att göra en integration mot fastighetssystemet. Det beror på att det finns mest information där som flest personer har nytta av. I praktiken innebär det att fler medarbetare kan få sitt behov tillgodosett så fort som möjligt. Bra va? Vi har standardintegrationer mot alla de stora fastighetssystemen och många av de små. Tack vare detta och gedigen erfarenhet de system som används i branschen är du igång på nolltid. 

  2. Integrera fler system. Vill du också ha ekonomisystemet, energiuppföljningen eller något annat system integrerat? Då gör vi det nu!

  3. KLART!


Senaste

VideoThumbnail Image
Blogginlägg
Insikter

Så funkar Customer Success på Homepal

Vad innebär Customer Success på Homepal? Vilken målsättning har vi och hur jobbar vi för att nå den? Det kommer det här blogginlägget handla om!
Niklas Hellgren
Niklas Hellgren23 okt 2024

Ett BI-verktyg specialbyggt för fastighetsbranschens behov

Automatisera din uppföljning och rapportering med färdiga nyckeltal och dashboards. Lägg tiden på analys och att agera istället för att klippa och klistra i Excel eller vänta på ett konsultärende.

Utforska verktygetProduct overview

Ta steget in i nästa generation

Inget gigantisk IT-projekt, inget systembyte, inga konsulter. Aktivera en tilläggslösning som redan finslipats i många år och med tusentals aktörer inom fastighetsbranschen.

Räkna ut prisEller prata med sälj
Branschledande
Fastighet
Pioneering Proptech and Sustainable Innovation in Sweden 2024
Integration logotype
Integration logotype
Integration logotype