Homepal och Ungapped i strategiskt partnerskap för ökad kundnytta för fastighetsbolag
Det nya samarbetet mellan Homepal och Ungapped ska öka kundnyttan för fastighetsbolag.
Homepal är plattform som hjälper fastighetsbolag förstå och få tillgång till sin data för att förbättra sina resultat och nå sina mål genom att engagera medarbetare och Ungapped är den globala marknadsplattformen som tar kundernas marknadsföring till nästa nivå.
Homepal samlar in data från kundernas affärssystem, modellerar och kvalitetssäkrar den. Därefter kan kunderna visualisera sin fastighetsdata i greppbara dashboards, bjuda in kollegor till samarbete och diskussion och vidta åtgärder för att förbättra nyckeltal. Genom att främja enkel och tillgänglig informationsspridning hjälper Homepal fastighetsbolag att höja medarbetarengagemanget för att nå mål och förbättra resultat. Med hjälp av Homepals öppna API kan andra system integreras mot Homepal, vilket bidrar till att kunder på ett enkelt sätt kan använda sin data för förbättring och innovation.
Ungapped är en ledande digital kommunikationsplattform med ett starkt fotfäste på den svenska marknaden. Plattformen driftas i Sverige och bygger inte på amerikanska molntjänster. Med över 500 kunder i Sverige har Ungapped etablerat sig som en pålitlig partner för företag som strävar efter att automatisera och effektivisera sin marknadsföring, försäljning och kundhantering. Plattformen har verktyg för: E-post, Enkäter, Events, SMS, Omvärldsbevakning och Marketing Automation, alla med stöd av AI.
– Integrationen ger våra gemensamma kunder en starkare position för att optimera sina processer och leverera en bättre upplevelse till sina hyresgäster. Genom samarbetet kan vi bygga nyckeltal, extrahera och schemalägga data på ett smidigt och säkert sätt. Tillsammans med Homepal skapar vi en heltäckande lösning som hjälper företag att nå sina affärsmål, säger Oscar Uribe, VD på Ungapped.
Genom partnerskapet kan kunder dra nytta av integrationen mellan Ungapped och Homepal genom att öka sin effektivitet, förbättra analys- och rapporteringsfunktioner, stärka sin kundkommunikation och ha tryggheten med säker datahantering. Integrationen ger Homepal och Ungappeds gemensamma kunder en starkare position för att optimera sina processer och leverera en bättre upplevelse till sina hyresgäster.
– Vi på Homepal är stolta över att kunna erbjuda integrerade verktyg som skapar enastående kundupplevelser. Vi kommer fortsätta bygga strategiska partnerskap med fokus på innovation likt detta, så att fastighetsbolag får ägandeskap över sin data och därmed kan dra nytta av innovativa lösningar som Ungapped på ett enklare, snabbare och smidigare sätt”, säger Rasmus Persson, VD på Homepal.
Enköpings hyresbostäder (EHB) är en gemensam kund till Homepal och Ungapped. Tack vare Homepals API kunde Ungapped integreras snabbt och sömlöst, vilket möjliggjort att Enköpings Hyresbostäder kan dra full nytta av Ungapped utan att behöva göra en ny beställning till sitt fastighetssystem Vitec.
– Samarbetet har möjliggjort för oss att dra nytta av en smidigare och snabbare process när det gäller implementation och strategiskt nyttjande av vår data. Vi ser fram emot att fortsätta dra fördel av samarbetet mellan Homepal och Ungapped, och de fördelar det medför för vår verksamhet, säger Christoffer Greijer, IT- och Digitaliseringsansvarig på EHB.
– Vi är imponerade över Ungappeds innovativa plattform och stolta över vårt partnerskap. Vi ser det som en självklarhet att kvalitetssäkrad data som finns i Homepal ska kunna återanvändas för snabbare implementation av andra mjukvaror. Tillsammans gör vi data meningsfull, säger Rasmus Persson, VD på Homepal.