• Product resources
    • Dashboards
    • Metrics and KPIs
    • Connections

Book demoLog in
Tillbaka
Release note
2024-08-30
Kevin Kimaryo
Kevin Kimaryo
CPO & Co-Founder

Produktuppdateringar i augusti

Semestertiderna rullar vidare, men på Homepal har det knappast varit något sommarlugn – här går det i 190 km/h! Medan många njuter av ledigheten har vi fortsatt att utveckla och förbättra verktyget för att du ska ha allt på plats när hösten drar igång. Augusti må vara en lugn månad för många, men vi ser till att du kommer tillbaka till ett ännu starkare Homepal.

För alla användare

3

Utforska branschens dashboards
Tillagd 🎉

2024-08-08

Utforska vad dina branschkollegor tittar på och sätt upp en likadan dashboard ifall det känns rätt. För visst är det dumt att återuppfinna hjulet? Vi är glada att presentera ett sprillans nytt gränssnitt för att hitta inspiration och testa nya dashboards med demo data. Vi har designat denna funktion med inspiration från online-shopping: vi vill att du enkelt ska kunna hitta och utforska olika dashboards på ett sätt som liknar hur du bläddrar bland och upptäcker produkter på nätet.

Vad du kan förvänta dig:

  • Inspirerande lösningar: Vårt uppdrag på Homepal handlar inte bara om att erbjuda en state-of-the-art no-code BI-plattform, utan också om att hjälpa fastighetsbolag att slippa uppfinna hjulet på nytt genom att erbjuda färdiga lösningar och inspiration.

  • Uppdaterade dashboards: Vi har också uppdaterat alla tidigare dashboards för att göra dem ännu mer relevanta och praktiskt användbara, så att du får tillgång till den mest aktuella och effektiva informationen.

Om du föredrar att läsa i bokform, finns många av dessa dashboards också i vår e-bok, "Exempel på 30 dashboards för fastighetsbolag" som du kan ladda ner här.

Nyckeltal för NKI
Tillagd 🎉

2024-08-08

Vi har nu lanserat nyckeltal för NKI (Nöjd Kund Index), vilket gör det möjligt att visualisera kundnöjdhet tillsammans med andra nyckeltal i Homepal. Detta ger er möjlighet att arbeta aktivt med olika NKI-kategorier genom att mäta och analysera andra nyckeltal i förvaltningen. Till exempel kan ni nu undersöka sambandet mellan störningsärenden och upplevd trygghet.

För att hjälpa er komma igång har vi skapat en mini e-bok, "4 dashboards med NKI i fokus," som visar hur ni kan kombinera olika nyckeltal med NKI-kategorier för att få en djupare förståelse och bättre agera på kundnöjdhetsdata. Du kan ladda ner e-boken här.

Vill ni börja arbeta med NKI-nyckeltal? Kontakta er kundansvariga så hjälper de er att komma igång!


Dashboards för datakvalitet
Tillagd 🎉

2024-08-15

Nu kan du hitta dashboards som är speciellt framtagna för att identifiera bristande datakvalitet i vårt "Hitta inspiration"-galleri. Dessa dashboards hjälper dig att snabbt upptäcka områden där datakvaliteten behöver förbättras, vilket i sin tur stärker din analysförmåga och underlättar bättre beslutsfattande.

Som det står i vår e-bok:

"Den här guiden är framtagen för dig som vill förbättra datakvaliteten och därmed höja din analysförmåga. Vi har samlat fem effektiva dashboards som hjälper dig att snabbt identifiera brister, mönster och förbättringsområden inom datakvalitet – allt för att ge dig de insikter du behöver för att fatta bättre beslut och agera proaktivt i din dagliga förvaltning.

Men kom ihåg, om ni ska börja arbeta med datakvalitet är det viktigt att hela teamet förstår varför detta är en prioritet. Använd dessa dashboards för att visa hur bristande datakvalitet påverkar er analysförmåga och gör resultaten tillgängliga för hela teamet. Arbeta tillsammans regelbundet, sätt upp mål för förbättringar, och säkerställ att era kategorier och datakällor verkligen skapar värde."

För dig som föredrar e-boksformat finns guiden "Exempel på 5 dashboards för ökad datakvalitet som förbättrar din analysförmåga" att ladda ner här. Ta del av tipsen och börja förbättra din datakvalitet redan idag!

Har du andra datakvalitetsbrister som du upplever påverkar din analysförmåga? Skriv till oss så ska vi se vad vi kan göra!


För dig som skapar dashboards

2

Statusindikatorer på textvärden i listor
Tillagd 🎉

2024-08-15

Vi har infört statusindikatorer på taggar för att göra det enklare för användare att snabbt identifiera viktiga rader i en lista. Denna funktion förbättrar översikten och hjälper dig att fokusera på viktiga punkter, som att markera datum som har passerat eller specifika statusar som "Ej påbörjad".

Med denna uppdatering får du:

  • Förbättrad tydlighet: Använd taggar för att markera kritiska statusar, såsom förfallna datum eller andra uppgifter. Detta hjälper dig att prioritera dina åtgärder effektivt.

  • Tydligare visuella ledtrådar: Snabbt skilja mellan olika statusar, vilket gör det lättare att navigera genom dina data och agera i tid.

För att lära dig hur du använder statusindikatorer på taggar, kolla in vår nedan.

Förändring i hur kontonivå 1-3 fungerar
Uppdaterad ✨

2024-08-22

Vi har gjort en viktig förändring i hur kontonivå 1-3 fungerar. Nu kan ett konto endast tillhöra en specifik kontonivå 1, 2 respektive 3. Denna förändring minskar förvirringen kring kontostrukturen och underlättar uppsättningen av dashboards.

Vi hoppas att denna förändring kommer att göra din arbetsprocess smidigare. Har du frågor eller behöver hjälp? Tveka inte att höra av dig i chatten!

Take a step into the next generation

No gigantic IT project, no system change, no consultants. Activate an add-on solution that has already been refined for many years and with thousands of players in the real estate industry.

Calculate priceOr talk to sales